اقتصاد

رگولاتورهای استرالیا در سال گذشته بیش از 600 کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال را تعطیل کردند

رگولاتورهای استرالیا در سال گذشته بیش از 600 کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال را تعطیل کردند

Bijie.com گزارش داد:

کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) امروز اعلام کرد که در 12 ماه گذشته بیش از 600 کلاهبرداری از ارزهای دیجیتال را رد کرده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که ASIC اولین سالگرد برنامه نابودی کلاهبرداری سرمایه گذاری خود را جشن می گیرد و نشان می دهد که بیش از 7300 وب سایت فیشینگ و کلاهبرداری در سال گذشته بسته شده اند.

استرالیایی ها 1.3 میلیارد دلار به دلیل تقلب در سرمایه گذاری در سال 2023 از دست دادند

سارا کورت، معاون کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا، گفت: «استرالیایی‌ها هنوز هم هر ساله میلیاردها دلار به دلیل کلاهبرداری از دست می‌دهند. او تاکید کرد که توسعه سریع وضعیت جنایی ارتباط نزدیکی با پیشرفت تکنولوژی دارد و هوش مصنوعی (AI) به ابزاری کلیدی تبدیل شده است که توسط کلاهبرداران استفاده می‌شود و به بهبود روش‌های فریب مصرف‌کنندگان ادامه می‌دهند.

کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری شایع‌ترین نوع کلاهبرداری است که استرالیایی‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و منجر به زیان 1.3 میلیارد دلاری در سال 2023 می‌شود. از جولای 2023، ASIC حذف بیش از 5530 وب سایت جعلی، 1065 لینک کلاهبرداری فیشینگ و 615 طرح سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را هماهنگ کرده است.

قانون‌گذاران به‌خصوص در مورد افزایش مقالات اخبار جعلی و ویدیوهای جعلی عمیق که در آن چهره‌های عمومی ظاهراً از پلتفرم‌های تجارت آنلاین جعلی حمایت می‌کنند، نگران هستند. این کلاهبرداری ها بزرگترین بخش حذف وب سایت ASIC را تشکیل می دهند، زیرا کلاهبرداران از اعتبار افراد با مشخصات بالا برای فریب قربانیان سوء استفاده می کنند.

در یک مورد قابل توجه، قابلیت‌های حذف ASIC وب‌سایت «کوانتوم هوش مصنوعی» را هدف قرار داد، یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جعلی که به دروغ ادعا می‌کرد از هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی برای تولید بازده بالا استفاده می‌کند.

این سایت دارای تأییدیه‌های جعلی از افراد مشهوری مانند کریس همسورث و ایلان ماسک است که با هزینه‌های اولیه کم و بازدهی غیرواقعی، مشتریان را جذب می‌کند.

دادگاه گفت: “به طور متوسط ​​هر روز 20 وب سایت کلاهبرداری سرمایه گذاری بسته می شوند. حذف سریع وب سایت های مخرب گام مهمی در جلوگیری از آسیب رساندن بیشتر به استرالیایی ها توسط کلاهبرداران جنایتکار است.”

یک مثال دیگر شامل کلاهبرداری سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال “Dexa Trade Markets” است که در عرض یک ساعت پس از گزارش توسط مصرف کنندگان استرالیایی بسته شد.

آنها را بردارید

قابلیت حذف وب‌سایت کلاهبرداری سرمایه‌گذاری ASIC جزء کلیدی برنامه دولت استرالیا برای مبارزه با کلاهبرداری است و نقشی حیاتی در مختل کردن کلاهبرداری‌ها و محافظت از استرالیایی‌ها در برابر آسیب‌های مالی ایفا می‌کند.

این فرآیند شامل ارجاع وب‌سایت‌های مشکوک به شرکت‌های شخص ثالثی است که در تشخیص جرایم سایبری تخصص دارند. هنگامی که شواهدی از فعالیت های مخرب تأیید شد، یک فرآیند حذف آغاز می شود که اغلب شامل همکاری با سایر سازمان های دولتی و شرکای صنعتی است.

ASIC با همکاری نزدیک با مرکز ملی مبارزه با کلاهبرداری (NASC)، اولین گروه NASC Fusion را با تمرکز بر طرح‌های سرمایه‌گذاری رهبری کرد. این همکاری به کاهش زیان کلی از 1.5 میلیارد دلار در سال 2022 به 1.3 میلیارد دلار در سال 2023 کمک می کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا